Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

måndag 27 juli 2009

The Gösfestival.

Jaha då va min första gösfestival avklarad. Tror det var strax över hundra båtar som va med. Ganska häftig när alla båtar drog iväg efter start (för en landkrabba som jag). Som sagt så hade vi planerat att vertikalfiska. Å pierre som fiskat en hel del på sjön tidigare visste om några bra ställen. Så dem va vi ju tvungna att testa. Första stället visade en hel del fisk. Å de dröjde inte länge förän >mitt< spö bugade. Visserligen inte godkänd fisk , men blev av med namnet iaf. Fick en till fisk där innan vi bytte ställe. Där lyckades pierre kroka sin första å den va inte heller godkänd. Kvällen närmade sig sitt slut för att övergå till en mörkare skepnad. Så vi bestämde oss för att släpa drag. Djupriggarna åkte på och betena likaså. Efter ett litet tag högg det på Pirres spö och dagens första godkända gös var ett faktum. 1,5kg och 57cm (tror jag) Ingen jätte men , eller jo de va en jätte jämfört med tidigare och kommande fångst. Vid halv ett tiden på natta så kom vi trötta och hungriga i land för att spisa körv å brö. Mmmm va gott det inte är med halvljummen körv smaksatt med T-gul. E väl inte första gången man inte väntat ut en engångs grill. Vi åt några i alla fall. Sen va det dax att försöka sova lite (gick inte). Å kvart i två öppnade sig himmeln , blött blev det. Men vi hade hygglit skydd av ett träd, å lite senare ett litet skjultak. Morgon timmarna som föjde gav mig tre små gösar till. Vi bröt och gav oss hem ca två timmar innan invägning. Ändå ganska nöjda med tillvaron. Storfangösta får vänta på oss till nästa gång. The legend still alive........

Kan tilläggas att jag fick min 27gös för säsongen, med topp på strax över kilot. Så lite uflax har man väl haft me de stora.

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jaja, det var ett evigt tjöt om alla dina gösar. hehe
    Ta storfan nästa gång.

    SvaraRadera
  3. Tanken är ju att det ska reta dig..hehe
    Väntar med storfangösta tills vertikaltävlingen.

    SvaraRadera
  4. Tänk på att jag har bättre pb på gös än vad du har hahaha.
    5470gr det du!!!!!

    SvaraRadera
  5. Tänk på att jag e nybörjare ;)

    SvaraRadera
  6. Den kommer, den kommer! Skitfiske på dig!

    SvaraRadera