Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

söndag 15 november 2009

Min eeh 7e landlaxpremiär detta året:) 12/11-09


Ja de låter ju lite bättre om man får fisk på sin premiärtur, så detta var asså min 7.e premiär på vätterns klippor detta år. Tyvärr så gick fin laxen långt ut och vakade flera gånger under dagen kanske 300m ut. Jobbigt att kasta så långt:) Men nåt va inne iaf tror det va smålax som jag hade efter flugan fem gånger under dagen såg virvlarna men kände inget. Men så såg jag en vit buk som svängde runt bakom dobben kanske 40m ut å dagens fisk var ett faktum. Tyvärr en röding får man väl säga nu när de är fredade från land och man vill ha godkänd lax. Men fisken va i kanon kondition å stretade emot ganska bra får ja säga. 54cm lång och säkert 1.5kg tung.

7 kommentarer:

  1. Det säger micko att dom e från land t.o.m 31dec.

    SvaraRadera
  2. verkar ju skumt om man får ta dom från båt... Ja ja då är det väl så då. Surt om de inte är fredade över hela sjön då

    SvaraRadera
  3. Härligt Kalle! Jag har väntat på en sån där bild! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Tack Magnus, har sett på din sida att det fångas fisk me:) Andreas: Ja det e knepigt men sjön e full av regler som du vet. Hade nåt med enskillt eller allmänt eller särskillt vatten eller va fan det va att göra.

    SvaraRadera
  5. Ja jag vet läste om det. Det va 1km från land på västsidan o 300m på östsidan så får man en lekfärgad 10kgs röding mitt i sjön är det okej o klubba den. Hoppas folk fattar att de är fredade från land nu då. Verkade ju inte ha gått hem till alla. Tycker de ska va fredade i hela sjön

    SvaraRadera
  6. Nä hoppas dom tillåter fiske med nät i huskvarna hamn å på alla andra ställen dom leker. Å så hoppas vi dom sätter i kanadaröding istället. Å hela problemet försvann. Tycker dom ska tillåta tjuvfiske efter kräftor mä. Å ljustra lekharr kan gott va tillåtet när dom går upp i åarna. Väntar bara på trålarna oxå.

    SvaraRadera