Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

söndag 14 mars 2010

Min pimpelsäsong e över..

Nu har jag packat ihop pimpelgrejorna för denna säsong. Jag fiskade på åsunden igår, vi utgick från reningsverket. Jag bestämde mig för att fiska bortanför Skottek, en sträcka på ca3km dit. Fisket började dåligt. Men efter slutsignal hade jag 274 randiga i påsen. tyvär med medelvikt på 17.9g. Vikten kan ni räkna ut själva. Idag fiskade jag på Ås-Tolken. Knallen som arrangerade Knallemästerskap. Vi utgick från vanliga stället. Hittade en intressant plats på djupkartan som ja började vid. Hmm fisktomt. Gick till annan plats å hittade några...Gick till annan plats å hittade mycke små fisk 15grammare, det kändes meningslöst att sitta å dra såna på 6-8m djup. Särskillt när sjön innehåller betydligt bättre fisk. Tyvär hittade jag inte dom. Så jag bestämde mig för att bryta en timme innan slut. Varm,svettig och helt slut.. Ska ta nya tag nästa säsong , om det blir nån pimpel is då vill säga.. Nu är det ett härligt sommarfiske att se fram emot.

Skitfiske på er.

2 kommentarer:

  1. Halleluja! Nu måste våren vara nära när kalle lägger skryllan på hyllan. hehe. Gött o snart kunna fiska på riktigt. Pimpel ä inge skoj

    SvaraRadera
  2. Ja du Kalle nu stundar ett vertikalfiske som heta duga.
    Jösses vad fisk jag ska få i år å du mycket mindre hehe.
    Allt för rättvisans skull eller?
    Och nu efter ekolodskursen så har man ju en liten med dock en sportsligare chans att få något större utan att behöva förlita sig enbart på tur.

    SvaraRadera