Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

tisdag 11 maj 2010

Hr 465

Jag börjar tro att min dröm snart blir verklighet.. Blev sugen på en sådan båt i början på förra året. Handlaren väntar på leverans från Hrboats nu i veckan.. Han beställde dom dec-09 så det verkar ha varit lång leveranstid. Men det kan ha med att göra att Hr kanske ska lägga ner tillverkningen av den modellen. De har två nyare modeller nu. Hr 440 och Hr 480 , så en båt där i mellan kanske kan tyckas onödigt. Men efter att ha ringt runt lite till olika återförsäljare så visar det sig att det har varit bra efterfrågan på just Hr 465 modellen. Hr verkar vara mycket båt för pengarna. Med tanke på familjen så fick det bli en båt som går att använda till det mesta. Den verkar va lite bra på allt. Jag kommer köpa båten utan motor nu, men har i åtanke att köpa en Evinrude E-tec 50hk vid annat tillfälle. En miljöklassad 2-taktsmotor. Den verkar vara ett bättre alternativ än en 4-takt. Låter kanske konstigt, men gör lite efterforskningar å döm själva..

2 kommentarer:

  1. Va skoj! Fin båt. Har den lika låg bränsleförbrukning som en 4-takt? Då är ju 2-takt nästan att föredra, mycket vassare. Du får ju ut mer fart o acc på en 2-takt. Men dom brukar låta betydligt mycket mer, men kanske har hänt nåt på den fronten med. Skoj me så fin båt iaf! Ser fram emot att följa med ut på lite fiske sen. Själv ska jag nog investera i ett nytt flugspö istället, ett RS klass 7 ska det bli. Kan jag jaga Gädda med sen. hehe. Ha det gött

    SvaraRadera
  2. Det verkar som den till och med drar mindre sopp vid vissa varv, säger folk som har sån. Ljudnivån är något högre vid låga varv, vid högre varv dönar de likvärdigt. 300h service istället för 100h som 4-taktarna. Ingen kamkedja/kamrem som behöver bytas. Och betydligt vassare, bra om man vill dra skidor nån gång. Men som sagt så har jag ingen egen erfarenhet. Bara vad andra sagt. RS spöna e skitsnygga med rå aktion :)

    SvaraRadera