Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

fredag 16 juli 2010

Lönern 15/7

Jag pratade med Jocke tidigare på dagen å han sa att han och Pierre skulle ta ett senkvällpass på Lönern. Å då börjar det ju självklart vrida sig i tarmarna av fiske sug , lite till och från. Det slutade med att jag kollade med kapten Pierre om det fanns plats i skutan. Och visst gjorde det de. Planen var vertikalfiske de ljusa timmarna och sen trolling när det mörkna på. Jag har kommit på en dålig jämförelse mellan lönern och gädda. Antingen hatar man den eller så.......nä de vete fan men men. Självklart får jag en vertikalfiskad gädda på lite över 1,5kg. Kan säga att kompisarna inte blev mest glada för fisken. Utan dom skrattade åt att JAG fick en skitgädda. Dom vet vad jag tycker om gäddor när jag fiskar gös :) Tyvär var det allt som hände den kvällen på sjön. Men roligt hade vi....Tack för det killar..

Skitfiske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar