Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

måndag 12 december 2011

Nytt landlaxfiske på G

Det blir en sväng på onsdag. Tyvärr visar prognoserna friska vindar, men vad gör man inte för att få lite ångest över att man åkte när det skulle blåsa så... Men de blir bara gött att komma ut.. Det har blivit några bompass som jag inte skrivit nåt om här. Men hur kul är det att läsa om såna??.. Jag hade en virvel efter flugan på förra passet. Kul va =)  Med lite tur så är fisken inne dit vi beger oss, vi får se. För mig är detta fisket ett riktigt lotto fiske, jag skulle aldrig i mitt liv tycka nån va duktig som får en stoor lax. Vilken bonnläpp som helst kan få en lax.. Hoppas jag är en av dom nästa gång =)


Skitfiske på er där ute..

9 kommentarer:

  1. Jag håller med, det är lotto fiske när man står på land och dänger. Vi borde få 2 laxar på onsdag med tanke på att det är 2 bonnläppar som åker. haha
    Bonnläpp möjligt, tur i lotto nej. det är nog kört för mig. =)

    SvaraRadera
  2. Ja klart det är lotto det är ju allt fiske utom möjligtvis flugfiske o pimpel! ;) Men att någon får en stor fisk oavsett art kräver ju aldrig någonsin skicklighet (att få den o hugga då alltså) Det är ju att drilla upp den och att fånga flera under en lång tid oavsett fisksort eller metod som är det som avgör om någon är skicklig eller ej. Vilket miffo som hellst kan ju få en Gädda på 25kg i vättern på trolling eller en gös på tio kilo på vertikal eller trolling. Att fång många varje gång däremot är något som inte vilken mupp som hellst klarar av. Att få fisk i vättern handlar ju mest om att orka stå o nöta så länge som möjligt varje pass och att åka då rätt förutsättningar råder. Att få en 2kgs Abborre att hugga vid pimpel kan ju va lätt men att drilla upp den är svårt o att plocka 500st 15gr abborrar under 4 timmars pimpel kräver deffinitivt skicklighet men att hitta sånt fiske kräver minst lika mycket tur.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Instämmer med dig Kalle.... ;-)

    SvaraRadera
  5. Höll på att glömma,
    "skitfiske" på dig gubbe!!!!

    SvaraRadera
  6. jerkbait och vertikalfiske är teknik med. Annars skulle det inte skilja så mycket på 2 personer i en båt. Sen är inte huggen bara tur, det gäller att ha det där lilla extra som gör att fisken hugger (en trög dag). Även trollig är teknik eller ska man säga kunskap. Val av drag/färger vilket djup man fiskar på osv.
    jag tror att du håller med mig åbbe.

    skitfiske på er.

    SvaraRadera
  7. Tack Patrik. Finns ju några läplatser att välja på. Men tufft kommer det nog bli ändå.

    SvaraRadera