Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

onsdag 15 februari 2012

Dm 3 avgjort..

I söndags avgjordes det på Lerdalalången. En ny sjö var det för min del.. Fisket gick så där, kunde både blivit bättre och sämre. Jag slutade 6a på 2560g.. Hur som helst så är det de två bästa resultaten som räknas. Min 2:a placering på Dm 1 och min 3:e placering på Dm2 gav mig "biljetten" till Pimpel Sm 2013 =)
Som dom brukar säga: "Med den lilla turen kan man komma långt"
Nu kommer det bli lite pimplande för att hålla igång fram till vi åker upp till Revsundssjön 17 mars. Ska bli väldigt intressant med en "stor tävling".

Uppdatering: Det blev ingen SM biljett 2013. Olika bud gjorde att jag fick va glad en stund iaf. Men säg den glädjen som varar. hehe  Då det tydligen blev liknande situation förra året kollades reglerna upp ordentligt.
24 pers måste delta för att 4 pers ska gå till SM. Vi va 22. Så nya tag nästa säsong.
Nu är siktet inställt på de årligen återkommande tävlingarna på Kyrksjön och Viken. Det blir en dubbel den helgen. Men det är sista rycket innan Revsundssjön 17e Mars.

Väl mött på isen....

Skitfiske...

4 kommentarer:

  1. Ledsen kalle

    22 startande 15% får åka = 3 st

    Du får hoppas på avhopp för sm 2013

    SvaraRadera
  2. Hmm, snyggt med två olika svar på tärnans å tibros sida...
    Men 15% av 22 blir ju 3,3 så ni kan väl ta med mina stövlar då iaf =) så jag slipper lukten här hemma....

    SvaraRadera
  3. Jo, det blev ju tyvärr samma fel förra året på resultatlistan på tibros hemsida, då var det 21 st = 3,15 vilket vi tolkade som att 4st skulle få åka på årets sm på revsundsjön. Men efter kontakt med sportfiskrna (Anssi) så skall det vara minst 24= 3,6. Vilket gjorde att Thomas får vara reserv.

    Alltså:
    3-23 startande 3 sm platser
    24-29 startande 4 sm platser
    30-36 startande 5 sm platser
    37-43 startande 6 sm platser osv.

    Mvh //Ahlgren

    SvaraRadera
  4. Oki, jag förstår. Tack Daniel. Bara att ta nya tag nästa år =)

    SvaraRadera