Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

måndag 30 augusti 2010

Vertikalfiske Åsunden 28/8-10

Ytterligare ett inlägg utan bilder :) Ni får kolla http://team-nappet.blogspot.com/  han har några bilder från turen. Fisket var helt ok tycker jag, tyvär uteblev godkänd fisk. Men 11 gösar lyckades vi lura upp. Vädret var mycket bra , regnade när vi kom till sjön men mest uppehåll när vi fiskade. Vinden var perfekt. Gösen gjorde kraftiga hugg denna dag. Fick nog mest på en fox slayer jigg. Dessutom bommade jag 7 hårda hugg , fattar inte hur de tog, men har mina aningar. Ska se om det går åtgärda med en extra krok till nästa gång.
Antar att det dröjer ett par veckor te nästa gång. Sen är det inte långt kvar tills ylen öppnar igen för säsongskortsköparna.
Jag tycker min hr 465 fungerar bättre än väntat att vertikalfiska med, kör baklänges med en Minn kota 40. Har lite planer på att utrusta den med ett par "snurrfåtöljer" framöver.
Tackar för denna dag Pierre....


Skitfiske på er.......

5 kommentarer:

  1. Tack själv.

    Din båt funkar hur bra som helst i sjön.
    Jäkligt fin.
    Hoppas att vi kommer ut snart igen fiskesugen är enormt just nu.

    SvaraRadera
  2. Sen dröjer det inte länge tills laxen nappar i vättern igen... määää... Kul att båten fungerar bra! Så kallt som det är redan nu kanske det går att fiska lax tidigt i år

    SvaraRadera
  3. ÖÖh nä, skiter i laxen fram te november e slut.

    SvaraRadera
  4. Ja vet att du ska pimpla gös hela hösten. Men ja köpte nytt laxspö igår. Nu har ja me ett shimano karp-spö

    SvaraRadera