Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

onsdag 10 juni 2009

Gårdagens fiske.

Gös jakt va de tänkt att bli ,men tyvärr så uteblev dom. Jag fick två snipor , Johnny fick en snipa och Pierre fick en liten borre. Alla i båten blev av med det fula namnet iaf. Hade lite otur med vinden. Båten drev för fort och utan drivankare så blev de ganska okontrollerat fiske. Vi träffade ett par bottenmetare som satt ankrade i vinden. De berättade att dagen innan hade de haft bra fiske med en 3,5kg gös i topp. Det sägs att rödingen kan va svår att fånga, tror jag ska lägga till gösen i den listan.

Skitfiske på er!!

2 kommentarer:

  1. Galet stabilt harr-PB du har där ;) Hittade hit från Pierres sida. Såg att ni kamperat ihop litegranna! Vertikalgösen kommer nog ska du se! Tog själv min första förra helgen!

    SvaraRadera
  2. Harren fick jag i abborvickrarna i Tännäs för några år sedan.Går att läsa om på Tords hemsida. Man får gratulera till första V-gösen då:) jag väntar med spänning på min första.

    SvaraRadera