Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

tisdag 23 juni 2009

Söndagen 21/6-09 Norra Rusken




Klockan åtta på morgonen bar det iväg till Rusken. Jag och fiskebroder Tord skulle prova vertikalfiske efter gös. När vi kom till sjön låg den nästan helt spegelblank. Härligt! Nu va de bara att packa i allt i båten å ge sig ut. Vi hade djupkarta med oss som vi studerade en del. Vi bestämde oss för två hyggligt branta kanter. Efter en liten stunds fiske satt äntligen min första V-gös, visserligen ingen stor men dock en gös. Det dröjde inte länge förrän Tord landade sin första heller. Jag förstår dem som säger att el-motor e outstanding vid v-fiske. Med markör får man oxå en helt annan bild av fisket.
Totalt landade vi 12 gösar med topp på 1,5kg. Tyvärr uteblev de stora. (tar dom nästa gång).Men nu har man i alla fall fått lite knas på hur det går till. Helt klart så va inte de här sista vertikalfisketuren. Vi fick blodad tand både jag och Tord.
Skit fiske på er......

3 kommentarer:

  1. Ahh, där kom den ju! Härligt Kalle! Det är alltid bättre att börja smått. Blir enklare att ta de stora då...

    SvaraRadera
  2. Grattis mannen till den första v-gösen.
    Blev lite avis på dig då jag hörde att du varit ute, då en annan fick slita ont med jobb.
    Men vi får ta en tur till Rusken en dag.
    Ha det, vi hörs...

    SvaraRadera
  3. Det var en lyckad vertikalfiske debut! är redan sugen på nästa..

    SvaraRadera