Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

lördag 23 januari 2010

Åsunden deltävling 2

En hel jävla lördag kvar te man får gnaga is igen. Det kommer bli en väldigt intressant tävling med ovisst slut. Vi ska starta innanför Tvärön på Åsunden. Jag har aldrig pimplat där å ja e nästan lite säker på att ingen annan i klubben gjort det heller. Så vart man ska gå de kan man ju fråga en talgboll. Närmsta stället jag vet har varit bra tidigare ligger ca 1,5km bort (andra sidan sjön) Men jag har ingen aning om hur möe snö det är på sjön å gångtiden är begränsad åxå. Så det är väl bara att glömma den platsen. Åt stá hållet är det ca 2.5km till närmsta stället jag vet som åxo varit bra. Å andra hållet finns en sten Räjne kört på med sin båt. Dåligt att en sån sten inte märkts ut eller nåt. Tvärön runt kan ju va nåt om man vill gå kort. Men gräset är ju alltid grönast på andra sidan, så de blir nog en fetpromenad. Jag hade ju turen (läs skickligheten) att vinna förra deltävlingen vi körde på Jogen så det är väl inte mer än rätt att jag kommer sist denna gången. Eller hur Pierre?? Det är/var ju ditt hemma vatten så jag tror på dig denna gång........hehe

Kan ev komma ett slut på denna text efter tävlingen på Söndaa 24/1-10

1 kommentar:

  1. Åja. jag ska nog springa ifrån er alla på Åsunden. Pust...
    Vet ju vart jag ska gå iaf...............
    Men frågan är om ni andra är välkommna dit????
    Å andra sidan så kommer väl du. reine å jocke ta rygg på mig oavsett om ni får eller inte =)
    Tycker att Reine ska märka ut sin sten så andra inte kör på den.
    Å varför inte nu på söndag?? hehehe

    SvaraRadera