Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

lördag 30 januari 2010

Alvasjön Lilla Sm och Km kombination.

-20 grader säger yrvädret att de ska va imorn bitti. Lite surt. Men ställer dom inte in får man väl trotsa kylan. Kommer ju onekligen bli varm av att pulsa i snön på isen. Chansen finns att jag kan avgöra klubbmästerskapet imorn, men jag tror inte det själv. Vi får se, alvasjön e knepig. Rapport kommer...

De va kallare än -20 på morgonen..uff. Det gick bra med kylan, fick som tur var inte så mycket fisk att kroka av så händerna blev inte så blöta :) Fisken va trög tycker ja, jag fick dom inte att vakna. Men de brukar jag ha problem med när dom e på det humöret. Eller så va man bara på fel ställe i sjön. Sånt där man aldrig får ett riktigt svar på. Testade två olika krokar.. Hade enbart många bomhål med första kroken, sen bytte jag å de va den jag fick fisken på. Om nu kroken hade betydelse. Hade lite diskretare pirk på det spöt me...hmmmm. Pimpelrävarna kallas ju inte så utan anledning. Det är många års erfarenhet dom ligger inne me. Kanske blir man en sån, kanske inte. Oavsett vilket så e det iaf kul att springa runt på isen å jaga de randiga.... Resultatet blev en 8:e plats i klubben. Inget att skryta med, men jag skryter inte när jag vinner heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar