Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

lördag 6 februari 2010

Km del 4. Sandhemsjön 7/2-10

Ja va ska man säga om det. Det sägs ju att skatorna flyger upp å ner för att slippa se eländet :) Trots det så har ja bott där ett år ungefär, hmm. Sjön har jag aldrig pimplat på iaf. Så det blir kul att få chansen att testa den på tävling. Sen e de ju bara att hoppas att man kommer på fisk redan från start. Jag har aldrig haft fiske hela tävlingstiden en enda gång. Skulle va kul att ha det nån gång å se va de kan väga. Men men ja e nästan säker på att det inte blir det på den sjön i morn. Utgång vid kyrkan verkar det bli, å mycke snö på sjön... Får se om de ger nåt, barometern går åt rätt håll iaf.  Kan ju passa på att skriva att jag tycker dom aktiva i tävlingsledningen har gjort mycket bra sjöval än så länge. Ett par stora kända sjöar med erkänt mycket fisk, och kombinerad tävling på Lilla Sm och nu en för mej ny sjö att prova. Jag hoppas att de avslutar med Stråken, som oftast brukar va bra. Jag gillar större sjöar, dom håller oftast bättre fiskbestånd å chansen e ju större att få mycket fisk.. Gnetfiske med armbågslucka på en liten mörk skogstjärn kan ju kvitta, i mitt tycke.

Rapport kommer.........ev. :)

1 kommentar:

  1. Du behövde inte plocka armbågen ur led idag iaf... Jävla sjö den ska grävas igen. Bättre o göra en parkering där. Fast vem ska parkera då? Bor ju ingen i byn...hehe. häll varmt vatten på isen så den försvinner nu!

    SvaraRadera