Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

söndag 21 februari 2010

Kommunmästerskap Mullsjösjön 20/2-10

Snöstorm å pimpelfiske är egentligen inget man vill kombinera, men vad gör man inte när pimpelabstinensen är hög. Jag hade ju trots allt en första placering från förra året att försvara. Så de va inget att tveka på. (egentligen) Jag hade gjort upp en plan i hjärnan innan tävling, men den justerades en aning. Partier med tjockt lager slask under snön gjorde det inte så gångvänligt. Snön gick ju över knäna ibland. Så jag började fisket mycket närmare start. Det visade sig inte vara så bra där i år. Men ja lyckades ändå lura några. Bestämde mig för att gå dit ja tänkt från början, men efter bara 100m eller nåt så dog allt va ork heter å ja fick nöja mig med den biten. Som tur va så fanns det en del fisk, men inte så det räckte till seger. Jag slutade på en andra plats, känns bra trots allt. Tror det var 13 pers från klubben som deltog, inte dåligt med tanke på vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar