Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

lördag 7 augusti 2010

Nytt vj-pass på Rasjön 7/8-10

Jag och Pierre provade lyckan på Rasjön idag. Jag hade lite onda aningar sen sist jag var på den sjön, men tji fick jag. Redan efter en halvtimma ungefär högg det på mitt spö då jag vevat upp på en fisk som stod ca 2m över botten. Aah en gädda kändes det som då det stretade emot bra där nere. Men det visade sig vara en fin gös då den kom upp i ytan. 3.32kg och nytt göspers för  mig. Gött. Sen dröjde det inte länge förän Pierres spö bugade sig , den fisken var lite mer normal i storlek (typ icke godkänd). Sen blev det korvkokning på långö, gött som snus när man e ute på sjön. Vi fick några fiskar till innan vi packade ihop för dagen. Pierre fick 3gös å jag fick 2gös och en gääda. Kanon fin dag på sjön...
(all fisk returnerades)

Skitfiske.....

3 kommentarer: