Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

måndag 25 oktober 2010

Vertikalfiske ylen 24/10-10

Regn, regn, regn. Ja de regnade i stort sett hela turen, men va gör det när man e fiske sugen. Det va Jocke och jag som fiskade ihop denna dag. Vi såg stora samlingar av betesfisk med större bågar intill. Det började bra med en godkänd matfisk till Jocke 1,64kg och 55cm. Ett riktigt karate hugg va de. Jag fick vänta lite längre på min normala fångst 35-40cm (retur). Ja det va ungefär vad som hände denna gång, vi hade några hugg till och jag tappa en gurka. Vi såg mycket ekon en bit upp i vattenmassorna, så än verkar de inte parkerat nere på botten. Ytvattentempen låg mellan 7.6-8,1 grader om jag minns rätt. Vi pratade lite om att kampera ihop nästa år som Team-Fantasista, så lägg de namnet på minnet (om det går bra för oss) ;)
Innan vi drog upp båten på trailern så passade jag på att göra vinterkonservering på motorn. En mkt enkel och bra grej på Evinrude E-tec, stort plus till dom. Så nu är det bara att tvätta å parkera båten i garaget så, får den stå där å mogna tills nästa säsong. (Bilder uteblev pga regn)

Framöver nu så är det laxfiske på menyn, ska prova lite nytt :)


Skitfiske...

6 kommentarer:

  1. Vad är de nya? Nya platser eller ska du fiska med drag? hehe... Kul ni fick lite fisk sista turen iaf! Team fanta"sist"a alltså... Ja då är ju målsättningen inte så hög, haha. Ja Laxar nog kanske till nästa helg. Dax o kroka fast första laxen nu missa ju en sist som kanske va godkänd, såg ut så iaf den högg ju två meter från land typ så jag såg fisken helt. En efter oxå. Nästa gång! Hör av dig om du ska åka eller vill åka med. Ha det

    määäääääääääääääää

    SvaraRadera
  2. Nja nytt å nytt.. har beställt en fluga med eget mönster (som du inte har, hehe) som jag nästan enbart ska fiska med denna säsong. Har en teori jag tror på.

    SvaraRadera
  3. Spännande! Ska bli kul o se om den ger bra med fisk. Har oxå några idéer som jag funderar på att testa, ska bara få den där tummen ur röven så får vi se om det kan bli nåt.

    SvaraRadera
  4. Hehe är det inte jobbigt att skita med en tumme i vägen? Jag tror inte det finns en fluga som är bättre än alla andra. Så om man lägger ihop 3 och 1 borde det räcka med en mkt enkel fluga. Det är bara det jag vill testa.

    SvaraRadera
  5. Tror jag med. Möjligvis kan storleken vara av betydelse om de går o plockar spigg eller om de simmar runt o jagar aktivt. En kort tjock för spigg o en lång fluga till Jakt... Tror jag på.

    SvaraRadera
  6. Hmm ja oftast e dom ju aktiva när dom käkar spigg. Vi får se hur det går.

    SvaraRadera