Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

lördag 22 oktober 2011

Sista Vj-passet för i år 20/10-11

Anders Pb 3,0kg 69cm
Med visst vemod så va iaf den turen avklarad. 194 gösar blev resultatet av denna säsongen. Nytt pb blev det åxå, fortfarande ett ganska blygsamt 4200g. Funderar lite på att börja fiska pelagiskt nästa år. Det är ju solklart att det kommer upp större gösar på det viset. Men för egen del så har jag låtit det vara pga att vi alltid är två i båten och att bägge två vill fiska samtidigt. Ska se om jag kan sälja min båt och köpa mig en mindre. Någon som e intresserad av en Hr 465 med 50 e-tec årsmod -10 så hör av er.... Tillbaka till fisket då. Med den nya gös-knugen Anders i båten gav vi oss ut på sjön. Det började ganska lungt med få ekon på lodet. Vet inte om det alltid är så i den sjön. Men efter ett tag så hade han ett pet på sin tjockis, tyvär fastna den inte. Å lite senare krokar jag min första. Otur med stingerkroken bland gälbågarna och den blödde ganska så. 55cm matfisk blev det av den. Fisket fortsatte lite trevande men så som en blixt från ovan sliter Anders till och vad han inte visste då så satt ett för han nytt PB på kroken. Lite nervositet märktes i drillningen, men med en iskall hand
Korv e fint de..
lyfte han in den i båten. 3kg och 69cm stor va den. Efter den återutsättningen dröjer det inte länge förän jag krokar en till , 60 cm va den. Fick till ett bra mothugg men sen hmm råkar jag trycka ner knappen som frikopplar spolen, de va den det tänkte jag men märkligt nog satt den kvar. Efter det käkar vi den klassiska korvmenyn. Mätta och belåtna kör vi ut på sjön igen. Letar och letar. Dubbelhugg, min kliver av i ytan och Anders landar en 60cm. Totalt gav denna dag 6st gösar i båten. 69cm , 60cm, 60cm, 55cm plus två med det nya namnet Jocke gösar =) hehe.
Tack för en något kall men härlig dag på sjön Anders.


Skitfiske på er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar