Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

måndag 24 september 2012

Nytt gösvatten på G

På Onsdag drar jag ner båten till ett för mig nytt vatten. Team Zaltafiskar kommer följa med som gast i båten. Enda jag hört av en som trollar i sjön är att snittet ligger på 2-3kg. Hoppas på hyfsat 1:a gångs fiske då jag kommer satsa på en ny sjö nästa år. Kanske denna sjön.. Imorn bär det av till Jönköping för att inhandla en MinnKota med Ipilot. Den kommer jag montera efter att jag fått en plåt svetsad i fören, hoppas kunna provköra den om ett par veckor. Enda minuset jag hittat på Quintrexen än så länge är att det gärna skvätter in vatten när det blåser lite för hårt. För bästa kontroll ligger man ju och backar med den aktermonterade elmotorn.På andra båten hade jag ju en motorbrunn å där gjorde ju inget om de kom in vatten.. Därför tyckte jag att de nog kan va bra med en frontmonterad elmotor för lite blåsigare dagar.  På lördag blir det en tur till Gislaved igen. Då med "lill gäddfiskarn" A From. Hoppas de stora e på hugget...........

Sketfiske på er...

1 kommentar:

  1. lill gäddfiskarn, jag kan inte terja bilder. Men stor gäddan kommer =)

    SvaraRadera