Ps.

I varje motgång finns ett frö till framgång....

söndag 23 januari 2011

Dm 3 Flämsjön 23/1-11

Det blev en chansning som det brukar bli på en ny sjö. Fick fisk ganska tidigt på den platsen jag börja på. Inte många å väldigt små på 6-7-8m djup. Det va bara att gå vidare. Leta leta leta. Tillslut så blev jag sittande vid några hål. Och såg även andra som vevade. Så jag höll mig kvar i det området. Jag vill inte påstå att fisken va så trög idag men lite knepigt va det. Vikten 2190g räckte till en 4.e plats och en ev. plats i SM-pimpel. Lite kul då jag är en "ganska färsk" pimpelfiskare. Började pimpla -03 om jag inte minns fel. Jag får skylla på att jag har en god kamrat som lurade in mig i pimpelträsket och hjälpt mig en hel del på vägen. Eller vad säger du Tord :)

Skitfiske på er...

1 kommentar:

  1. Ja jag får väl ta på mej lite av skulden, men framgångarna står du nog mest för själv är ju du som håller i redskapen.Men jag försökte hjälpa dej så gott jag kunde med lite bra redskap för tävlingsfiske.
    Hoppas du får vara med på SM ingen skulle vara gladare än jag om så blir fallet.

    SvaraRadera